Διαβάζοντας ΜΑΡΚΟ ΑΥΡΗΛΙΟ*…
Ο άνθρωπος είναι μέρος του όλου και μαζί συνιστώσα μιας κοινωνίας. Συνεπώς, η κάθε του πράξη είναι συνιστώσα της κοινωνικής ζωής. Το γεγονός αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα: οι άνθρωποι είναι γεννημένοι να συνεργάζονται, όπως τα μέρη του σώματός τους (πόδια, χέρια,…).
Από εδώ αρχίζει το πρόβλημα…
«Το Έργο Τέχνης…» είναι μια προσπάθεια να προβληματιστούμε στη γλώσσα των έργων τέχνης με αφετηρία τα έργα του Θεόδωρου Παπαγιάννη.
Το Πνεύμα της Ανεκτικότητας….
Ανάμεσα στα όντα που είναι τόσο ατελή όσο ο άνθρωπος, θα κυριαρχεί πάντα η διαφορετικότητα.
Για την ειρηνική συνύπαρξη σε μια κοινωνία είναι ανάγκη τα μέλη της να αποδέχονται πράγματα με τα οποία διαφωνούν. Η ανεκτικότητα δημιουργεί περιβάλλον συνύπαρξης ομάδων ανθρώπων με διαφορετικές ιστορίες, πολιτισμούς και ταυτότητες…
Ο Γιάννης Σταμέλος σε μια συζήτηση εφ’ όλης της ύλης
με τον Καθηγητή Χριστόφορο Χαραλαμπάκη
Βρεθήκαμε στην Ιεράπετρα στις 18 Αυγούστου 2020 και μιλήσαμε για τα πάντα. Ο Καθηγητής Χριστόφορος Χαραλαμπάκης είναι θαυμάσιος συνομιλητής και παρά τους σπουδαίους τίτλους που κατέχει και το τεράστιο έργο που μας έχει παραδώσει, με κορυφαίο κατά την άποψή μας το Λεξικό της Ακαδημίας Αθηνών, είναι απλός στη συμπεριφορά του και οικείος στον συνομιλητή του. Με καταγωγή από πολυμελή οικογένεια της Ανατολής, έκανε μεγάλο αγώνα, όπως μου είπε για να καταφέρει τα όσα σπουδαία κατόρθωσε στη ζωή του.
«Αυτό που θα ήθελα διακαώς να προσφέρω στην ιδιαίτερη πατρίδα μου, είναι ένα ενοποιημένο ηλεκτρονικό Ιστορικό λεξικό της κρητικής διαλέκτου με κατάλληλη αξιοποίηση των νέων μεθοδολογικών αρχών και των λεξικογραφικών προδιαγραφών που ακολούθησε το Χρηστικό Λεξικό της Ακαδημίας», λέει. Θεωρεί ότι είναι αργά σήμερα να το αναλάβει ο ίδιος. Είναι διατεθειμένος όμως να βοηθήσει στην πραγμάτωση αυτού του ονείρου του. Το λεξικό αυτό που οραματίζεται θα απεικονίζει τη διαχρονική και συγχρονική μορφή της διαλέκτου διαφωτίζοντας όλα τα επίπεδα ανάλυσής της με άφθονα επεξηγηματικά παραδείγματα.
Στη συνέντευξη που ακολουθεί ο Καθηγητής Χριστόφορος Χαραλαμπάκης αφηγείται πολλά κομμάτια από τη ζωή του, ξεδιπλώνει τη σκέψη του, διατυπώνει μεγάλες αλήθειες. Εμείς τον απολαύσαμε και τον ευχαριστούμε. Ελπίζω κι εσείς.
Μετά το 1821, το έπος του ’40 είναι η πιο κορυφαία ώρα του νεώτερου ελληνισμού, στην οποία εμείς οι νεώτεροι οφείλουμε πολλά.
Οι μεγάλες ώρες ενός έθνους, πέρα από το φθαρτό «σώμα» των γεγονότων, που με τον καιρό γίνεται βορά της λήθης, είναι συγχρόνως και μεγάλες ώρες παιδείας.
Το χρέος όλων των Νεοελλήνων, δεν περιορίζεται στο να ξαναθυμηθούμε τα γεγονότα και να αισθανθούμε ότι επιτελέσαμε το χρέος μας. Το χρέος μας είναι να αναδείξουμε το πυκνό φάσμα των ιδεών που εμπεριέχει το μέγα γεγονός του ’40, να ανασύρουμε τα παιδευτικά του μηνύματα, τα σωτήρια άλλωστε στις μέρες μας, και να τα καταστήσουμε οδηγούς, προκειμένου να βγούμε από το λαβύρινθο στον οποίο εδώ και μερικά χρόνια έχουμε βρεθεί. Μόνον έτσι θα τιμήσουμε το διαπρεπές φορτίο της Ιστορίας μας. Μόνον έτσι θα δώσουμε ελπίδα στα επόμενα όνειρά μας και μόνον έτσι θα βεβαιωθούμε για τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν τα βήματά μας.
13-9-2021
Νέες και Νέοι
Σήμερα αρχίζει μια νέα σχολική χρονιά, μια όμορφη περιπέτεια , για γνώση, επικοινωνία και διαμόρφωση του αξιακού συστήματος στο οποίο θα βασίσετε τη ζωή σας.
Το Σχολείο σας είναι προετοιμασμένο και θα σας παρέχει το πλέον κατάλληλο περιβάλλον για τους στόχους σας.
Το πρώτο που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι η γνώση δεν είναι χάρισμα, αλλά κοπιώδης κατάκτηση. Στη ζωή σας μην κάνετε απλώς ό, τι μπορείτε, κάνετε καλύτερα απ’ ό, τι μπορείτε. Ονειρευτείτε και αγωνιστείτε να προσεγγίσετε τα όνειρά σας.
Η νεολαία και το εργασιακό της μέλλον…
Ζούμε σε μια εποχή έντονων αλλαγών, όπου η γήρανση του πληθυσμού, η ανάπτυξη της τεχνολογίας και η αυτοματοποίηση στην εργασία και την καθημερινή ζωή διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην αγορά εργασίας. Ζούμε σε έναν «ψηφιακό πλανήτη».
Οι κοινωνίες, και μαζί και η δική μας, οφείλουν να αναπτύξουν νέα εργαλεία, ειλικρινείς συνεργασίες και πρακτικές λύσεις που να συνδυάζουν τα ταλέντα του ανθρώπινου δυναμικού τους με αυτά που χρειάζονται οι επιχειρήσεις και ο δημόσιος τομέας, ώστε να δημιουργούνται θέσεις εργασίας.