Προϊστάμενε Εκκλησιαστικής Δ/νσης και Θρησκευτικής Αγωγής π. Σταύρε
Σεβαστοί πατέρες
Αξιότιμε κ. πρόεδρε του Πολυμελούς Συμβουλίου
Αξιότιμοι κ. Σύμβουλοι
Αγαπητοί Συνάδελφοι
Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι
Αγαπητοί μαθηταί
Επειδή διανύουμε μια δύσκολη εποχή και η εκπαίδευση των παιδιών μας θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα μιας συντονισμένης και υπεύθυνης εκπαιδευτικής πολιτικής, θεωρήσαμε αναγκαίο να επικοινωνήσουμε μαζί σας για να πληροφορηθείτε και την δική μας πρόταση.
Βέβαια κάθε χρονιά που περνά και φθάνει η ώρα να σταθώ απέναντί σας σ’ αυτή την εκδήλωση γνωριμίας, νιώθω περισσότερη σιγουριά γιατί θα αναφέρω στοιχεία που πράγματι θα φανούν αξιοπρόσεκτα, αλλά νιώθω επίσης κάπως αμήχανα γιατί η θετική εμπειρία των καινοτομιών μας από τα δύο τελευταία έτη λειτουργίας με υποχρεώνουν να επαναλαμβάνομαι με κίνδυνο να σας φανώ κουραστικός.
Και γίνομαι συγκεκριμένος.
Αρχικά ας ξεκαθαρίσουμε τα της Μορφής του Σχολείου.
Τώρα για την οργάνωση του Σχολείου
Θέλω να αναφέρω ότι τόσο το ΠΣ της ΡΕΣ όσο και εγώ με τον Σύλλογο των Καθηγητών νιώθουμε δικαιωμένοι γιατί βρισκόμαστε μέσα σε ένα Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης ενός Οράματος που έχουμε για το Σχολείο : Να διαμορφωθεί ένα ποιοτικό και με φυσική ακολουθία ένα ελκυστικό Σχολείο. Προς τούτο καθιερώθηκε η εγγραφή μαθητών και μαθητριών να γίνεται ύστερα από αξιολόγηση , έχοντας δυνατότητα συμμετοχής εκείνοι που στον βαθμό του Απολυτηρίου τους έχουν τουλάχιστον 16.
Προσβλέπουμε Ένα σχολείο που θα παρέχει με τον αποτελεσματικότερο δυνατό τρόπο γνώσεις υψηλού επιπέδου και ταυτόχρονα παιδαγωγία τέτοιας μορφής που θα συμβάλλει με τον πλέον θετικό τρόπο στην ωρίμανση της προσωπικότητας των μαθητών μας.
Ένα Σχολείο με την δική του Ταυτότητα : Συνθέτοντας όλα τα σύγχρονα ρεύματα επιστήμης και κοινωνίας δίνοντας ταυτόχρονα ευκαιρία στο παιδί να γνωρίζει και με βιωματικό τρόπο στοιχεία από τον αξιακό πλούτο της Ελληνορθοδόξου πνευματικότητας.
Προς την κατεύθυνση αυτή λειτουργούμε ως εξής :
Ακόμη και στον τομέα της Θέρμανσης τοποθετήθηκαν καινούργιοι καυστήρες μεσύστημα φυσικού αερίου με αποτέλεσμα η όλη εγκατάσταση να λειτουργείπολύ καλύτερα.
Πρέπει όμως να σας πληροφορήσω για την απογευματινή ζώνη .
Εδώ ο στόχος είναι διττός : να καλύψουμε με τον πλέον δημιουργικό τρόπο τον ελεύθερο χρόνο των παιδιών προσφέροντας και κίνητρα και διεξόδους στα ενδιαφέροντά τους και παράλληλα με την δημιουργία τμημάτων «φροντιστηριακής στήριξης» να ενισχύσουμε την μάθηση των παιδιών και να απαλλάξουμε και τους γονείς από ένα πρόσθετο άγχος.
Συγκεκριμένα : Λειτουργεί το τμήμα, το καθαρώς φροντιστηριακό όπου προαιρετικά ο μαθητής επιλέγει το μάθημα που τον ενδιαφέρει και παράλληλα λειτουργούν οι κύκλοι μαθητείας που φέτος είχαμε συμμετοχή στις εξής ομάδες :
Α) Αγγλικών επιπέδου (Lower – Proficiency)
Β) Φυσικής – Μαθηματικών – Χημείας
Γ) Ρητορικής Τέχνης
Επίσης από την επόμενη Σχολική χρονιά θα λειτουργήσει σε εθελούσια βάση μια «πολιτιστική ζώνη» που θα περιλαμβάνει μεταξύ των άλλων:
Ι) Θεατρική Αγωγή : Ήδη προσελήφθη καθηγήτρια
ΙΙ) Εργαστήριο Αγιογραφίας και Ζωγραφικής
ΙΙΙ) Τμήμα χορωδίας και παραδοσιακών χορών.
ΙV) Περιβαλλοντική Αγωγή
Στους συμμετέχοντες στα φροντιστηριακά μαθήματα ή στα πολιτιστικά προγράμματα η Ριζάρειος τους παρέχει δωρεάν μεσημβρινή σίτιση για να κερδίζουν χρόνο και να μη καταπονούνται πηγαινοερχόμενοι.
Κλείνοντας θα μου επιτρέψετε να εκφράσω - ως Σχολείο - και την εξής θέση, (εντελώς συμπυκνωμένα και αφοριστικά).
Πιστεύουμε ότι η συνεργασία του γονέα με το σχολείο του παιδιού του θεωρείται βασικός παράγων για τη βελτίωση όχι μόνον της σχολικής επίδοσης του παιδιού, αλλά και των σχέσεων με το σχολείο και τους δασκάλους, της κοινωνικής του συμπεριφοράς και γενικότερα της κοινωνικο - συναισθηματικής του ανάπτυξης. Επίσης η σε σωστή βάση επικοινωνία με τους γονείς έχει συνδεθεί με την αύξηση της αποτελεσματικότητας και την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης καθώς και με τη βελτίωση της αμφίδρομης συμπεριφοράς στο σπίτι μεταξύ γονέων και παιδιών αλλά και των παιδιών ύστερα με όλη την πυραμίδα του Σχολείου.
Στο κλίμα αυτό θέλω να εκφράσω με τον πλέον έντονο συναισθηματικό τρόπο τις ευχαριστίες μου προς όλους τους γονείς όχι μόνο για την μέχρι τώρα όμορφη και δημιουργική συνεργασία αλλά γιατί η καλλιέργεια , το επίπεδο και το ήθος που αποκάλυψαν διαμόρφωσαν ένα ιδανικό κλίμα και ήταν η ουσιαστικότερη μαρτυρία του Σχολείου προς την κοινωνία.
Με συγκίνηση απονέμω ευχαριστίες σε δύο μέλη της Συντονιστικής ομάδας των γονέων που αποχωρούν γιατί τα παιδιά τους αποφοιτούν : στην κ. Φωτεινή Τυράσκη και στην κ. Σοφία Μηλίτση , ενώ καλωσορίζω τα νέα μέλη: τον κ. Παναγιώτη Δορλή, την κ. Μάρθα Καρούσου, την κ. Αναστασία Τάλιου, την κ. Κωνσταντίνα Αρβανιτάκη , και την κ. Δήμητρα Γιανέτσου.
Η μνεία αυτή έγινε σήμερα γιατί οι γονείς σε συνεννόηση μαζί μας και με το 15μελές θέλουν να απονείμουν Επαινον σε κάποιους από τους μαθητές μας που επέδειξαν Έργο με εθελούσια προσφορά και πρόβαλλαν το Σχολείο και σε άλλους που διακρίθηκαν σε δημόσιους πνευματικούς και αθλητικούς αγώνες που τίμησαν το Σχολείο και μας έκαναν όλους περήφανους.
Στο βάθρο έπρεπε να είναι και τα 90 παιδιά μας. Δεν υπήρξε δημόσια εμφάνιση , γιορτή ή εκδήλωση , εκδρομή ή εξόρμηση που να μη φανέρωσαν διάθεση προσφοράς , συνεργασία και αλληλεγγύη. Οι τρόποι τους κέρδισαν την εκτίμηση , τον θαυμασμό , την αναγνώριση και τον σεβασμό για την συμπεριφορά και το ήθος τους. Τα σημερινά βραβεία είναι αντιπροσωπευτικά και εκφράζουν την δυναμική και το πνεύμα όλων των μαθητών του Σχολείου μας.
Παρακαλώ τον κ. Κάτση να αναφέρει τους μαθητάς και τον τομέα διάκρισης τους …………………….