Προϊστάμενε Εκκλησιαστικής Δ/νσης  και Θρησκευτικής Αγωγής π. Σταύρε
Σεβαστοί πατέρες
Αξιότιμε κ. πρόεδρε του Πολυμελούς Συμβουλίου
Αξιότιμοι κ. Σύμβουλοι
Αγαπητοί Συνάδελφοι
Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι
Αγαπητοί μαθηταί

Επειδή διανύουμε μια δύσκολη εποχή και η εκπαίδευση των παιδιών μας θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα μιας συντονισμένης και υπεύθυνης εκπαιδευτικής πολιτικής, θεωρήσαμε αναγκαίο να επικοινωνήσουμε μαζί σας για να πληροφορηθείτε και την δική μας πρόταση.

 

Βέβαια κάθε χρονιά που περνά και φθάνει η ώρα να σταθώ απέναντί σας σ’ αυτή την εκδήλωση γνωριμίας, νιώθω περισσότερη σιγουριά γιατί θα αναφέρω στοιχεία που πράγματι θα φανούν αξιοπρόσεκτα, αλλά νιώθω επίσης κάπως αμήχανα γιατί η θετική εμπειρία των καινοτομιών μας από τα δύο τελευταία έτη λειτουργίας με υποχρεώνουν να επαναλαμβάνομαι με κίνδυνο να σας φανώ κουραστικός.

Και γίνομαι συγκεκριμένος.

Αρχικά ας ξεκαθαρίσουμε τα της Μορφής του Σχολείου.

  • Η Ριζάρειος είναι ένα Εκκλησιαστικό Σχολείο. Αυτή είναι η ιστορία του, η παράδοσή του και η μαρτυρία του εδώ και 170 χρόνια λειτουργίας του. Επομένως και ο προσανατολισμός της Αγωγής μας είναι η προβολή των αξιών που πηγάζουν από την ελληνορθόδοξη παράδοση.
  • Βέβαια η Ριζάρειος Σχολή είναι Δημόσιο Σχολείο, το οποίο υπάγεται στο Υπουργείο Παιδείας και στην Δ/νση Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης και Θρησκευτικής Αγωγής, και ως εκ τούτου ακολουθούμε το Ωρολόγιο Πρόγραμμα μαθημάτων όλων των Γενικών Λυκείων της Χώρας. Λειτουργούν όλες οι κατευθύνσεις (Θεωρητική – Θετική – Τεχνολογική και όλοι οι τομείς όπως προβλέπουν οι νόμοι και οι διατάξεις για το Λύκειο και φυσικά ο τίτλος σπουδών είναι ισότιμος και ισόκυρος όπως όλων των άλλων Γενικών Λυκείων έχοντας την δυνατότητα οι μαθητές μας να επιλέξουν οποιαδήποτε Ανώτατη Πανεπιστημιακή Σχολή επιθυμούν μετέχοντες στης Πανελλαδικές εξετάσεις.
  • Ανακεφαλαιώνοντας να τονίσουμε ότι το Σχολείο μας χαρακτηρίζεται ως Εκκλησιαστικό και επειδή η κάθε τάξη κάνει δύο επί πλέον θεολογικά μαθήματα μαζί με την Βυζαντινή Μουσική. Είναι δε καθιερωμένο να τελείται για παιδαγωγικούς και εκπαιδευτικούς λόγους κάθε Πέμπτη η Θεία Λειτουργία για να εμπεδώνουν οι μαθητές μας και με έμπρακτο τρόπο όσα μαθαίνουν γνωστικά για τα θεολογικά μαθήματα.

Τώρα για την οργάνωση του Σχολείου

Θέλω να αναφέρω ότι τόσο το ΠΣ της ΡΕΣ όσο και εγώ με τον Σύλλογο των Καθηγητών νιώθουμε δικαιωμένοι γιατί βρισκόμαστε μέσα σε ένα Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης ενός Οράματος που έχουμε για το Σχολείο : Να διαμορφωθεί ένα ποιοτικό και με φυσική ακολουθία ένα ελκυστικό Σχολείο.  Προς τούτο καθιερώθηκε η εγγραφή μαθητών και μαθητριών να γίνεται ύστερα από αξιολόγηση , έχοντας δυνατότητα συμμετοχής εκείνοι που στον βαθμό του Απολυτηρίου τους έχουν τουλάχιστον 16.

Προσβλέπουμε Ένα σχολείο που θα παρέχει με τον αποτελεσματικότερο δυνατό τρόπο γνώσεις υψηλού επιπέδου και ταυτόχρονα παιδαγωγία τέτοιας μορφής που θα συμβάλλει με τον πλέον θετικό τρόπο στην ωρίμανση της προσωπικότητας των μαθητών μας.

Ένα Σχολείο με την δική του Ταυτότητα : Συνθέτοντας όλα τα σύγχρονα ρεύματα επιστήμης και κοινωνίας δίνοντας ταυτόχρονα ευκαιρία στο παιδί να γνωρίζει και με βιωματικό τρόπο στοιχεία από τον αξιακό πλούτο της Ελληνορθοδόξου πνευματικότητας.

Προς την κατεύθυνση αυτή λειτουργούμε ως εξής :

  • Α. Γνωρίζοντας ότι ο Σχολικός χώρος είναι ο ακρογωνιαίος λίθος κάθε εκπαιδευτικού συστήματος και θεμέλιο οποιασδήποτε εκπαιδευτικής πραγματικότητας, προσπαθούμε να οργανώσουμε την σχολική καθημερινότητα των μαθητών μας με τέτοιες συνθήκες ώστε να τους αγγίζει ψυχικά και να τους γεμίζει συναισθηματικά ώστε να λειτουργούν σ’ αυτό ως ο δικός τους οικείος χώρος.
  • Β. Να μεταδίδει στα παιδιά την αίσθηση ότι το Σχολικό περιβάλλον είναι από κάθε πλευρά φιλόξενο, να τους αποπνέει ζεστασιά, να βιώνουν απόλυτα ασφαλείς την χαρά της παρέας, να επικοινωνούν και να εκφράζονται, να ενεργούν και να μετέχουν μεταξύ τους με φίλια αισθήματα .
  • Γ. Στο σχολικό περιβάλλον το παιδί να αισθάνεται μέλος μιας ευρύτερης πνευματικής οικογένειας όπου τα μέλη του Π.Σ., ο Δ/ντής, τα μέλη του Συλλόγου μας (ως δάσκαλοι και παιδαγωγοί) να δείχνουν ειλικρινές ενδιαφέρον, ανυπόκριτη αγάπη, συνέργια και μετοχή όχι μόνο στα γνωστικά – διδακτικά καθήκοντα αλλά διάθεση συνομιλίας και προσφοράς και σε εξατομικευμένα θέματα.
  • Σ΄ αυτό συμβάλλει πολύ και το Γραφείο ψυχολογικής στήριξης που έχουμε δίπλα από τα δικά μας γραφεία.
  • Δ. Σε συναντήσεις που έχω με γονείς είτε με τον Σύλλογό τους δημόσια, είτε σε κατ’ ιδίαν επικοινωνία , είμαι δέκτης ιδιαιτέρως επαινετικών σχολίων για αυτή την θερμή – γλυκειά επιρροή που έχουμε στα παιδιά μας . Μάλιστα όταν μας εκφράζουν οι ίδιοι ότι φεύγουν τα παιδιά τους με κεφάτη διάθεση από το σπίτι για το Σχολείο και φθάνουν σ’ αυτό ύστερα ήρεμα και ικανοποιημένα, είναι και για μας η μεγαλύτερη χαρά και ικανοποίηση γιατί πετυχαίνουμε έναν βασικό μας στόχο : φιλόξενο – ευχάριστο – ασφαλές από κάθε πλευρά Σχολικό Περιβάλλον : χαρίζοντας ποιότητα στα παιδιά – σιγουριά στους γονείς.
  • Ε. Στο οργανωτικό και λειτουργικό κομμάτι του Σχολείου να αναφέρω παρ’ ότι είναι γνωστό σε όλους την εξαιρετική ποιότητα σε γνωστική κατάρτιση και ήθος των συναδέλφων καθηγητών όλων των ειδικοτήτων..
  • Επίσης το Σχολείο μας δεν έχει κανένα πρόβλημα σχετικόμε τις άμεσες λειτουργικές ανάγκες του: είτε αφορούν την γραφική ύλη, είτε την παροχή "δεκατιανού", (προσφέρονται δωρεάν)είτε εποπτικών μέσων τεχνογνωσίας, είτε εργαστηρίων : φυσικής , χημείας , και πληροφορικής. Το Σχολείο δε,περηφανεύεται επειδή διαθέτει για τους μαθητές του μια από τις πλέον πλούσιες και με σύγχρονο εξοπλισμό Βιβλιοθήκη.

Ακόμη και στον τομέα της Θέρμανσης τοποθετήθηκαν καινούργιοι καυστήρες μεσύστημα φυσικού αερίου με αποτέλεσμα η όλη εγκατάσταση να λειτουργείπολύ καλύτερα.

Πρέπει όμως να σας πληροφορήσω για την απογευματινή ζώνη .

Εδώ ο στόχος είναι διττός : να καλύψουμε με τον πλέον δημιουργικό τρόπο τον ελεύθερο χρόνο των παιδιών προσφέροντας και κίνητρα και διεξόδους στα ενδιαφέροντά τους και παράλληλα με την δημιουργία τμημάτων «φροντιστηριακής στήριξης» να ενισχύσουμε την μάθηση των παιδιών και να απαλλάξουμε και τους γονείς από ένα πρόσθετο άγχος.

Συγκεκριμένα : Λειτουργεί το τμήμα, το καθαρώς φροντιστηριακό όπου προαιρετικά ο μαθητής επιλέγει το μάθημα που τον ενδιαφέρει και παράλληλα λειτουργούν οι κύκλοι μαθητείας που φέτος είχαμε συμμετοχή στις εξής ομάδες :

Α) Αγγλικών επιπέδου (Lower – Proficiency)

Β) Φυσικής – Μαθηματικών – Χημείας

Γ) Ρητορικής Τέχνης

Επίσης από την επόμενη Σχολική χρονιά θα λειτουργήσει σε εθελούσια  βάση μια «πολιτιστική ζώνη» που θα περιλαμβάνει μεταξύ των άλλων:

Ι) Θεατρική Αγωγή : Ήδη προσελήφθη καθηγήτρια

ΙΙ) Εργαστήριο Αγιογραφίας και Ζωγραφικής

ΙΙΙ) Τμήμα χορωδίας και παραδοσιακών χορών.

ΙV) Περιβαλλοντική Αγωγή

Στους συμμετέχοντες στα φροντιστηριακά μαθήματα ή στα πολιτιστικά προγράμματα η Ριζάρειος τους παρέχει δωρεάν μεσημβρινή σίτιση για να κερδίζουν χρόνο και να μη καταπονούνται πηγαινοερχόμενοι.

Κλείνοντας θα μου επιτρέψετε  να εκφράσω - ως Σχολείο - και την εξής θέση, (εντελώς συμπυκνωμένα και αφοριστικά).

Πιστεύουμε ότι η συνεργασία του γονέα με το σχολείο του παιδιού του θεωρείται βασικός παράγων για τη βελτίωση όχι μόνον της σχολικής επίδοσης του παιδιού, αλλά και των σχέσεων με το σχολείο και τους δασκάλους, της κοινωνικής του συμπεριφοράς και γενικότερα της κοινωνικο - συναισθηματικής του ανάπτυξης. Επίσης η σε σωστή βάση επικοινωνία με τους γονείς έχει συνδεθεί με την αύξηση της αποτελεσματικότητας και την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης καθώς και με τη βελτίωση της αμφίδρομης συμπεριφοράς στο σπίτι μεταξύ γονέων και παιδιών αλλά και των παιδιών ύστερα με όλη την πυραμίδα του Σχολείου.

Στο κλίμα αυτό θέλω να εκφράσω με τον πλέον έντονο συναισθηματικό τρόπο τις ευχαριστίες μου προς όλους τους γονείς όχι μόνο για την μέχρι τώρα όμορφη και δημιουργική συνεργασία αλλά γιατί η καλλιέργεια , το επίπεδο και το ήθος που αποκάλυψαν διαμόρφωσαν ένα ιδανικό κλίμα  και ήταν η ουσιαστικότερη μαρτυρία του Σχολείου προς την κοινωνία.

Με συγκίνηση απονέμω ευχαριστίες σε δύο μέλη της Συντονιστικής ομάδας των γονέων που αποχωρούν γιατί τα παιδιά τους αποφοιτούν : στην κ. Φωτεινή Τυράσκη και στην κ. Σοφία Μηλίτση , ενώ καλωσορίζω τα νέα μέλη: τον κ. Παναγιώτη Δορλή, την κ. Μάρθα Καρούσου, την κ. Αναστασία Τάλιου, την κ. Κωνσταντίνα Αρβανιτάκη , και την κ. Δήμητρα Γιανέτσου.

Η μνεία αυτή έγινε σήμερα γιατί οι γονείς σε συνεννόηση μαζί μας και με το 15μελές θέλουν να απονείμουν Επαινον σε κάποιους από τους μαθητές μας που επέδειξαν Έργο με εθελούσια προσφορά και πρόβαλλαν το Σχολείο και σε άλλους που διακρίθηκαν σε δημόσιους πνευματικούς και αθλητικούς αγώνες που τίμησαν το Σχολείο και μας έκαναν όλους περήφανους.

Στο βάθρο έπρεπε να είναι και τα 90 παιδιά μας. Δεν υπήρξε δημόσια εμφάνιση , γιορτή ή εκδήλωση , εκδρομή ή εξόρμηση που να μη φανέρωσαν διάθεση προσφοράς , συνεργασία και αλληλεγγύη. Οι τρόποι τους  κέρδισαν την εκτίμηση , τον θαυμασμό , την αναγνώριση και τον σεβασμό  για την συμπεριφορά και το ήθος τους. Τα σημερινά βραβεία είναι αντιπροσωπευτικά και εκφράζουν την δυναμική και το πνεύμα όλων των μαθητών του Σχολείου μας.

Παρακαλώ τον κ. Κάτση να αναφέρει τους μαθητάς και τον τομέα διάκρισης τους …………………….